همان‌طور که افزایش تولید و اشتغال‌زایی در کشور بسیار اهمیت دارد، کیفیت تولید محصولات نیز از مهم‌ترین مسائل موجود در کشور است. چراکه کیفیت محصولات ساختمانی ارتباطی مستقیم با جان و مال مردم دارد. به همین منظور روابط‌عمومی شرکت فولاد اطلس گلستان، صحبتی کوتاه با دکتر علی فراهانی مجد، رئیس هیئت‌مدیره و مالک شرکت فولاد اطلس گلستان داشت.

دکتر فراهانی مجد درباره مهم‌ترین تمایز محصولات این شرکت با دیگر شرکت‌های مشابه گفت: «در حال حاضر تعداد زیادی از شرکت‌ها، به‌ویژه شرکت فولاد اطلس گلستان محصولات بسیار خوب و درجه یکی تولید می‌کنند و از این نظر فعالیت آن‌ها قابل‌تحسین است. مهم‌ترین تفاوت شرکت ما با این مجموعه‌ها در استفاده از تکنولوژی روز و دستگاه‌های آلمانی و اروپایی است. شرکت فولاد اطلس گلستان حرف اول تولید میلگرد را در استان گلستان می‌زند و با وجود کیفیت بالا و حجم تولید، توانایی تأمین بازار داخلی شهرها و کل کشور را دارد.»

وی همچنین افزود: «به همین دلیل در تلاش هستیم تا با به‌کارگیری نیروی کار حرفه‌ای و متخصص، بازار محصول خود را توسعه دهیم و در صورت دستیابی به اهداف مورد نظرمان، محصولات خود را به بازارهای خارجی به‌ویژه بازار کشورهای همسایه صادر کنیم. طبیعتاً هرچقدر ظرفیت تولیدات ما افزایش پیدا کند، تعداد مشتریان نیز بیشتر خواهد شد.»

مالک شرکت فولاد اطلس گلستان در رابطه با مشکلاتی که با آن مواجه است توضیح داد: «مهم‌ترین مشکلی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم، موضوع گاز منطقه است. ازآنجایی‌که تولیدات ما به حجم زیادی از گاز نیاز دارد، اداره گاز استان حاضر به تأمین آن نیست. از سوی دیگر، حجم برق موردنیاز و مصرفی ما بالا است و در مواقع قطع برق، معضلات زیادی برای ما به وجود می‌آید. در چنین شرایطی با خاموشی کوره‌ها مواجه می‌شویم و روشن‌کردن مجدد آن، حدود یک هفته زمان می‌برد.»

فراهانی مجد یادآوری کرد: «برخی از مشکلات مانند تحریم و محدودیت‌های واردات، به شرایط کلی اقتصاد باز می‌گردد و نه‌تنها شرکت ما، بلکه دیگر شرکت‌ها را نیز با مشکلات عمدهای مواجه کرده است. به‌عنوان‌مثال، به علت نوسانات قیمت ارز و تحریم‌های موجود، تأمین قطعات الکترونیکی و مکانیکی خط تولید با مشکلاتی همراه است.»

رئیس هیئت‌مدیره شرکت فولاد اطلس گلستان درباره تعاملات با دیگر شرکت‌های فعال در این صنعت گفت: «شرکت فولاد اطلس گلستان با فعالیت جدی در حوزه بازرگانی، نیاز بسیاری از شرکت‌ها به کالا را تأمین کرده و به‌منظور تأمین محصولات موردنیاز خود با تعدادی از شرکت‌ها همکاری دارد. طبیعتاً این تعاملات به استمرار فعالیت‌های تولیدی شرکت و مجموعه‌های دیگر در راستای جهش تولید و افزایش صادرات غیرنفتی کمک می‌کند. هدف اساسی ما، رضایتمندی مشتریان از نحوه خدمات‌دهی شرکت است تا بلکه از این طریق تعاملات پایداری را با آنان داشته باشیم که البته برای رسیدن به این هدف، باید صبور باشیم.»

شرکت فولاد اطلس گلستان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه گروه اطلس است که به دلیل عرضه محصولات باکیفیت به بازار، شهرت زیادی به دست آورده و جزو برندهای مطرح کشور در حوزه تولید میلگرد به شمار می‌رود. باتوجه‌به تدوین طرح‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای برای شرکت فولاد اطلس گلستان، محصولات این شرکت در آینده‌ای نزدیک به بازارهای خارجی نیز صادرات خواهد داشت. لازم به ذکر است، در حال حاضر سالانه حدود ۳۰۰ هزار تن میلگرد در این شرکت تولید می‌شود و برای ۲۰۰ نفر به‌صورت مستقیم شغل ایجاد کرده است. شرکت فولاد اطلس گلستان در دو شیفت کاری، مشغول فعالیت است و ضمن رعایت ضوابط تولید میلگرد باکیفیت، تمام استانداردهای تولید این کالا در کشور را رعایت می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *